Vægttab og chokolade til morgenmad

Jeg har siden 15 november sidste år tabt mig 8 kg. Wuhuu – 2 kg mere og så er jeg hvor jeg var da jeg blev gravid første gang. Egentlig har det været ret nemt. 2 dage om ugen har jeg fastet indtil aftensmaden, og så kun spist 1 portion aftensmad. De andre 5 dage om ugen har jeg spist helt som jeg plejer – det vil sige at kage, hvidvin og chokolade også har været en del af min kost under mit vægttab. Denne måde at spise på kaldes 5:2 princippet. 5 dage med almindelig kost, og 2 dage med faste.

Læs også: Kan man tabe sig på hotdogs og vaniljeis? eller Kan man tabe sig med Common-Sense?

Jeg har ikke dyrket nogen former for fitness eller motion, andet end gåture med familien og leg i haven med børnene, så jeg synes da 8 kg er et ret godt resultat. Jeg fortsætter med 5:2, og jeg vil også godt smide et par kilo mere, men vigtigst af alt er at jeg er kommet til at elske fastedagene. Det er så godt for min krop, og giver mig et boost af energi. Jeg elsker den følelse.

Noget jeg gerne vil arbejde lidt mere på, er mine spisevaner på de 5 andre dage. Her “må” jeg jo i teorien spise det jeg plejer, men jeg kunne godt stramme lidt op på mine spisevaner. I går spiste jeg for eksempel en plade chokolade til morgenmad – det er vist ikke det sundeste valg. Jeg gad helt vildt godt være en af de der seje mødre der poster deres chiagrød på Instagram, måske jeg kan lære det med tiden. Her er da i hvert fald også nogle opskrifter på chiagrød med chokolade – det var måske et godt sted at starte.

Hvordan har I det med sund kost? Har I bare totalt styr på det eller kan I også finder på at kværne en guldbar i hvid chokolade til morgenmad? Tips, råd og gode erfaringer modtages med kyshånd!

Follow:
Tak fordi du deler!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *