Vælg en side

Mange bloggere er presset på tid. Især hvis man har et fuldtidsarbejde, små børn ved siden af, eller måske begge dele. Det kan være svært at finde tiden til at skrive indhold til bloggen. Og når man endelig har tiden, så er det måske svært at afgøre hvad der er bedst og mest givende at skrive om på den lange bane. Derfor er det vigtigt at du ved hvad evergreen content er, og hvorfor det er noget af den bedste type indhold du kan producere til din blog. 

evergreen content

Hvad er evergreen content?

Evergreen content er tidsløst indhold.

Indhold der kan læses og være værdifuldt for din læser også i fremtiden.

Ligesom godt tidsløst design aldrig går af mode, så er der emner der aldrig vil gå af mode inden for content marketing. 

Folk vil altid have brug for at google og få svar på spørgsmål som: Hvordan koger man ris?, Hvordan lapper man en cykel? eller Hvordan starter jeg en virksomhed?

Nyhedsindhold vs evergreen indhold

Evergreen content er det modsatte af nyhedsindhold. Nyhedsindhold er indhold der kun er relevant lige nu. Altså på et bestemt tidspunkt. Det kan være alt muligt fra politisk indhold til indhold om kendte personer eller specifikke begivenheder der finder sted lige nu eller i nærmeste fremtid. Det kan være om film der lige er udkommet eller tv-udsendelser der er aktuelle netop nu.

Nyhedsindhold kan også være godt indhold. Men hvis du udelukkende laver nyhedsindhold skal du bruge virkelig meget af det for at nå samme resultater som du kan med evergreen content.

Tænk på nyhedsmedierne og aviserne. De udgiver masser af indhold hver eneste dag for at blive ved med at have relevant indhold til deres læsere. 

Det har du højst sandsynligt ikke tid til.

Derfor bør du fokusere mere på evergreen content af høj kvalitet. Det er nemlig den type indhold der vil ranke højt på Google, og som vil arbejde for dig på den lange bane. Evergreen content der er skrevet godt, kan sende dig masser af trafik flere år frem i tiden.

Find evergreen emner og keywords

Når du skal afgøre hvad du skal skrive om, bør du først finde dine evergreen emner. De der tidsløse emner som folk altid vil læse om. Børn, sundhed og business er gode eksempler. Det er emner som folk også har brug for at vide noget om i fremtiden.

Når du skal lave din keyword research og finde ud af hvilke blogindlæg du skal skrive, så bør du gå efter evergreen indlæg. 

Se her hvordan du finder longtail keywords til dine blogindlæg.

Fordelen ved at gå efter evergreen content

Du behøver selvfølgelig ikke kun lave evergreen content på din blog, men der er mange fordele ved at fokusere på det som hovedelement. 

  • Du sparer tid, da du ikke behøver at skrive så mange indlæg som hvis du udelukkende laver nyhedsindhold.
  • Du har mulighed for at bruge mere tid på indhold af god kvalitet. Indlæg som virkelige giver dine læsere værdi, og som har mulighed for at komme op i toppen af rangeringen på Google.
  • Du undgår at have mange outdatede sider som ikke får noget trafik, og som Google muligvis vil se dårligt på. Derudover er det ikke brugervenligt for dine læsere.
  • Du kan nemt opdatere dit evergreen content og genudgive det igen for eksempel året efter. På den måde har din url allerede en plads i Google, og du kan med tiden bygge mere indhold på og få bedre rankings.

Fortæl mig i en kommentar om du tænker over at lave evergreen content når du skriver blogindlæg?